
Marita Knoop-Mol, medewerkster technisch beheer &
ondersteunende taken
Ik ben Marita Knoop-Mol, 42 jaar oud en al 15 jaar werkzaam
bij de Falcon Group, waarvan al weer zo’n 8 jaar bij Falcon VVE Management als
medewerkster technisch beheer (oftewel storingen) & ondersteunende taken.
Storingsmeldingen lopen uiteen van: ‘de buurvrouw heeft al 3
dagen haar vuilniszakken in de gang laten staan’ tot ‘help! we hebben een
lekkage en meerdere appartementen staan blank’.
Iedere ochtend start ik met het openen van de e-mail. Vooral
op maandag staat de e-mailbox helemaal vol. Ik screen vlug de mails om te
kijken of er spoedmeldingen tussen zitten: lopende lekkages/liften die stil
staan o.i.d. Als dit is uitgezet is het meestal al tijd voor de dagstart.
Iedere ochtend komen wij kort met de collega’s (online)
samen om te kijken wat iedereen op zijn/haar bordje heeft liggen en wie waar
hulp bij nodig heeft. Na de dagstart verdelen we met andere collega’s van
‘storingen’ de werkzaamheden; iedereen heeft een aantal ‘eigen’ VvE’s en andere
mails worden opgepakt door wie er ruimte voor heeft of het meeste ervan af
weet. Mails die binnen een paar minuten afgehandeld kunnen worden, pak ik vaak
als eerste op en daarna de mails die wat meer aandacht behoeven of waarvan de
materie iets ingewikkelder is.
Tussendoor gaat de telefoon geregeld en ook hieruit komen
storingen die soms direct aandacht nodig hebben. Met veel plezier sta ik
(bestuurs-)leden en bedrijven te woord.
Naast het technische beheer zorg ik voor het aanleveren van de
stukken die de notaris nodig heeft bij de overdracht van een appartement, verzorg
ik regelmatig de notulen van de ledenvergaderingen en help andere collega’s
waar nodig. Ook probeer ik enigszins de regie te houden over de binnenkomende
en uitgaande e-mails en of werkzaamheden daadwerkelijk zijn uitgevoerd. Bij het
aanvragen van offertes hou ik in de gaten of deze binnenkomen, goedgekeurd
worden door de besturen/leden en of de werkzaamheden tot tevredenheid worden
uitgevoerd. Het melden van schades bij een verzekeringsmaatschappij en het zorgen
dat de herstelwerkzaamheden ook daadwerkelijk uitgevoerd worden, behoort ook
tot mijn taken.
Aan het einde van een werkdag streef ik er naar dat de
mailbox grotendeels leeg is. Dan sluit ik met een tevreden gevoel mijn computer
af, om mij te richten op mijn gezin. De volgende dag begin ik met een smile op
mijn gezicht weer aan de nieuwe werkdag…!